2011. március 19., szombat

Végtelenségig sajtos

Eredetileg egy sajtos rúd recept az alapja, amelyet a sógornőmtől kaptam. De lusta voltam nyújtani, szaggatni az egyébként gyorsan elkészülő tésztát és a sajtot is megdupláztam benne. Ezért nevezte a barátnőm "végtelenségig sajtosnak".
Pici muffin formával, 4,5 adagnyit sütöttem belőle. Nagyon praktikus, mert a hűtőben napokig eláll. Így este beletettem a formába a tésztát, majd reggel kelés után bedobtam a sütőbe. Reggelire frissen sült sajtos muffin tejjel vagy teával igazán királyi étek. Akkor is praktikus, ha hirtelen vendégek bukkannak fel az ajtóban. Nyugodt szívvel nyithatunk ajtót, hiszen mire kényelembe helyezik magukat, már vihetjük is be az illatos, ropogós sajtost a kávé mellé.

Hozzávalók:
50 dkg liszt (fele sima, fele rétes),
19 dkg margarin,
1 tojás,
1 tojás sárgája,
1,4 kocka élesztő,
0,5 dl tej,
egy csipet cukor,
3,5 ksikanál só,
1 kisdoboz tejföl,
8 dkg trappista sajt,
8-10 dkg füstölt sajt.

Elkészítés:
A cukros, langyos tejben felfuttatom az élesztőt. A lisztben elmorzsolom a margarint, ezután a többi hozzávalóval összegyúrom. A füstölt sajtot lereszelve a tésztában eldolgozom. A tésztát sütés előtt egy éjszakára hűtőbe teszem.
Szlikon (ahogy említettem, mini) formában sütöm, mert erre szerintem nem illik a papír kapszli. Golyókat formázok és így dobom a formába. kicsit lenyomom a tetejét, hogy megkenhessem a maradék tojásfehérjével és megszórjam reszelt sajttal.
Gázsütőben 170-180 fokon 25 perc alatt ropogósra sül.
Napokig puha marad átlátszó fólia alatt vagy dobozban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése