2011. május 15., vasárnap

Tulipános sajtos

Megirigyeltem az egyik benzinkútnál kapható muffin "csomagolását". Nem hagyományos papírkosárban volt, hanem négyszögletű papírból hajtogatott kehelyben. Kis kutakodás után a neten, kiderült, hogy ezt tulipán papírnak hívják hivatalosan. Otthon is gyorsan elkészíthető, mi több olcsóbb megoldás, mint a szokásos kapszli.
Mivel nincs valami banánérlelő meleg, így a szobába szorulva olvasásra vágytam, sós rágcsával. Így házasodott össze a vágyott tulipános kosár a soksajtos muffinnal.
A receptet egy holland blogban találtam és egy nagymama készítette nagy sikerrel. Az eredmény engem is meggyőzött és a sajtos sütik rajongóinak sem okoz majd csalódást.



 Hozzávalók:
 
15 dkg liszt,
1,5 teáskanál (úgy fél csomag) sütőpor,
25 dkg sajt (bármilyen lehet. Érdemes többféléből készíteni. Én trappistát, ementálit, füstöltet és parmezánt használtam.),
1,5 teáskanál pirospaprika,
1,5 teáskanál só,
180 ml tejföl,
4 tojás.

Elkészítése:

 A száraz hozzávalókat összekeverem és hozzá adom a lereszelt sajtokat. Egy kicsit megtartok a sajtból, a muffinok tetejére. A tejfölt a tojásokkal vegyítem és ezután öntöm bele a lisztes keveréket. Kezdetnek tettem a tésztához fél teáskanál majorannát és egy kis kakukkfüvet. De lehet próbálkozni zsályával vagy egyéb a sajthoz passzoló fűszerekkel.
Előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt kész. Tíz percnyi pihentetés után érdemes kínálni. Fokhagymás tejföllel vagy natúr vajkrémmel isteni uzsonna.

Szilikonformába tettem papírt. Annyira vágytam a tulipános kosárkára. :-)
A tulipános kosárka készítésének részletes leírását egy újabb bejegyzésben találjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése