2012. június 17., vasárnap

Lelkiismeretfurdalás-mentes és várakozás feledtető piskótatekercs

Most nem muffint mutatok nektek, csupán egy piskótát. Nem, nem mondtam le a muffinokról, csupán át kell alakítanom a hozzávalók listáját és a kísérletek még javában folynak. Vagyis a Muffin Művekben a mérnökök, tudósok és minden munkára fogható szakember azon dolgozik, hogy igazi paleo irányelveknek megfelelő muffinokat gyártsunk hamarosan. Ennek oka, hogy a teljhatalmú vezérigazgató, vagyis én, kénytelen voltam beállni az ősemberétrendet követők közé. Nem önként tettem, hanem a manapság oly divatos reflux betegség kedvéért. 
Így, amíg a laborokban forrnak a kémcsövek és dolgoznak a szürkeállományok, addig fogadjátok el azt a piskótatekercs receptet, amelyet bármely diétázó, akár cukorbeteg is, bűntetlenül megehet. 



Hozzávalók:
5 tojás,
5 evőkanál nyírfacukor,
1 kávéskanálnyi vanília aroma,
1 teáskanálnyi szalakáli,
5 evőkanál őrölt mandula,
eperlekvár.

Igen, eperlekvár, ám az is saját kezűleg készült és nincs más benne, mint az anyukámtól kapott bombabiztosan bioeper és ízlés szerinti nyírfacukor. Az epret összeforraltam, beleborítottam annyi nyírfacukrot, amennyit jónak láttam és máris az üvegekbe pakoltam. Azokat pedig a dunsztba rendeztem. Semmi tartósítószer. Éppen ezért az üvegeket a hűtőben örzöm, biztos, ami biztos. 

Elkészítés:
A tojások fehérjét kemény habbá vertem. A tojások sárgáját kikevertem a nyírfacukorraljó habosra, majd fakanállal beleforgattam a szalakálival elkevert mandulaőrleményt. Ezután óvatosan beleforgattam a tojáshabot. Sütőpapírral kibélel tepsiben 20-22 perc alatt kész. 
A sütőt előmelegítettem jó forróra. Kb. 200 - 220 fokon sütöttem a piskótát 5 percig, majd 15-20 percig 170-180 fokon sütöttem. 
Nedves konyharuhára borítottam a megsült tésztát és azonnal összetekertem. Amikor kihűlt leszedtem róla a sütőpapírt és megkentem az eperlekvárommal.

Nagy sikert arattam a művemmel. Próbáljátok ki!

Így néz ki egy evőkanálnyi őrölt mandula.

Ennyi pedig egy evőkanálnyi nyírfacukor.

Az elkészült piskóta-massza, amely...

...amely így néz ki a tepsiben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése