2012. január 2., hétfő

Harc a lencsével - Hamupipőke influenzás

Minden csak azért történhetett meg, mert gazdag akarok lenni az új évben. Ennek érdekében be is szereztem egy egész kiló lencsét. Tavaly ugyanis csak egy csomaggal vettem és nagyjából két felnőtt embernek elég lencsesaláta adagot sikerült összehozni belőle. Így idén biztosra mentem és két csomaggal vettem.
Reggel nekiláttam megfőzni, de amikor a lábasba tettem, két dolog tűnt fel: elsőként tele volt a lencse más magvakkal és kavicsdarabokkal. Másodikként pedig nagyobb edényt kell elővenni a főzéshez, mint amire számítottam.
Cirka egy órányi lencseválogatás után már értettem Hamupipőke megrázkódtatásait. Úgy éreztem, már én is megérdemlem az üvegcipőt a hercegemtől!
Főzés közben pedig még egyszer át kellett raknom a lencsét egy nagyobb fazékba. Olyanba, amelyben egy öttagú család számára, két napra való bablevest főznek. Gondolkodtam, hogy felhozom a pincéből a bográcsot is, de aztán nem tettem, mert belázasodtam és a Szilveszter hátralévő részét tea és lázcsillapítók társaságában töltöttem.
Újév első napján szembesültem az ipari mennyiségű főtt lencsével. Két lázcsillapító között rájöttem, hogy lencsekrémet készítek belőle a padlizsánkrém mintájára. Így is cselekedtem. Egészen ehető lett. Ehhez pedig ajánlom az alábbi virslis-sajtos muffint. Elvégre új év van!
Nem mellesleg pedig így megmenthető a már megunt lencsefőzelék, leves vagy bármi, ami lencséből van.
Ha pedig ekkora mennyiségű lencsétől sem leszek idén gazdag, akkor soha többé nem eszem meg. Úgy sem szeretem...



Sajtos-virslis muffin

Hozzávalók:

száraz:
15 dkg liszt,
10 dkg reszelt sajt keverék (füstölt, trappista),
3 főtt virsli feldarabolva,
fél csomag sütőpor,
két csipet só.

Folyékony:
1 tojás,
1 kis doboz joghurt,
5 dkg olvasztott vaj.

Tetejére:
5 dkg reszelt parmezán vagy ementáli sajt.

A hozzávalókat külön, külön jól összevegítjük, majd a folyékonyhoz hozzá öntjük a szárazakat. Összekeverjük és formába öntjük. Tetejét megszórjuk parmezánnal vagy ementáli sajttal.
A magam részéről a sós muffinokat mindig szilikon formában sütöm, mert valahogy nem szeretem, ha ezeken papír van. Számomra az inkább az édes muffinok kiegészítője.
Előmelegített sütőben 160 fokon 20-25 perc alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése