2011. augusztus 21., vasárnap

Cuore sportivo. Amikor Hamilton Ferrarit vezet...

Ami olasz, az rossz nem lehet. Ez számomra tény. Elfogult vagyok velük. Főleg az autóikkal. Gyönyörűek, gyorsak. A megbízhatóságról autós baráti társaságokban hosszas dikurzusok keletkeznek. De ne feledjük, hogy a Forma 1-ben minden pilóta szeretne egyszer egy Ferrariban versenyezni. Még Hamilton is. :-)
A konyhájuk ugyanígy lenyűgöz és elvarázsol. Egyszerű, egészséges, esztétikus és finom.
Láthatjátok, hogy olaszos hangulatba kerülnöm nem túl nehéz. Bevallom ez történt tegnap is.
Így össze hoztam az angol származású muffint az olaszos ízekkel. Olyan lett, mintha a brit Hamilton egy futamra az olasz Ferrariban versenyezne. Szerintem biztosan nyerne. Az én házi versenyemben az alábbi eredmény született.
Nevét az Alfa Romeo-k motorjának olasz elnevezéséről kapta. Cuore sportivo vagyis sport(os) szív.
Ajánlom nektek szívből, sportos szívből. :-)



Cuore sportivo

Hozzávalók, száraz:
12 dkg liszt,
fél csomag sütőpor,
1 teáskanál oregeno,
fél teáskanál szárított bazsalikom,
1 teáskanál só.

Folyékony:
2 tojás,
1 gombóc mozarella sajt,
1 marék friss bazsalikom,
2 gerezd fokhagyma,
2 evőkanál víz,
1 fej paradicsom,
4 evőkanál olíva olaj,
egy marék, fekete olíva bogyó,
frissen őrölt színes bors, ízlés szerint.

Elkészítése:
a folyékony hozzávalókat vegyítem, a bazsalikomot apróra vágva, a fokhagymát össze zúzva, a mozarellát és a paradicsomot felkockázva teszem bele. A sajtból hagyok egy keveset a muffin tetejére.
Összekeverem a két féle hozzávalókat és formákba öntöm. A tetejére egy-egy kis kocka mozarellát teszek. Sajnos nem volt itthon parmezán, mert legszivesebben azzal hintettem volna meg. De majd legközelebb.
160 fokos, előmelegített sütőben 20 perc alatt kész.

 
Langyosan a legfinomabb egy kis pince-hideg vörösborral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése