2011. szeptember 8., csütörtök

EZEL bosszúja - Yogurt tatlisi muffin köntösben

Ennek a muffin receptnek is van saját kis története.
Nem titkolhatom tovább, hogy beszippantottak a török sorozatok. Minden a Seherezádéval kezdődött, amikor véletlenül megpillantottam, hogy olasz autók tobzódnak a történet díszleteként. Elkezdtem elölről végignézni és néhány hétnyi kanapén-lakás után elfogyott a nézni valóm. Gondoltam belefigyelek kicsit a konkurens török sorozatba is és megtudakolom a bosszú okát. Aztán belevesztem. Olasz autók, gyönyörű környezet, izgalmas történet valamint Ezel (Kenan Imirzalioglu), amint behajtogatja magát a Maseratiba és padlógázzal elhajt. Mindez ismét a kanapéra kényszerített hetekig. Így hát nem tehettem mást, mint tanulmányoztam kicsit a török konyhát, szokásokat és Isztambul látnivalóit.
Yogurt tatlisi nével leltem rá ezen muffin alapjául szolgáló receptre. Csak a szirupos önteten változtattam. Viszont ismét nagy sikert arattam a tesztelőknél.
Egy viszont biztos: nem fogyókúrázóknak való!



Hozzávalók:
egy pohár joghurt,
12,5 dkg liszt,
1 kiskanál sütőpor,
1 tojás,
12,5 dkg cukor.

Sziruphoz:
12,5 dkg cukor,
fél citrom leve,
1 narancs leve.

Elkészítés:
a tojást összekeverem a cukorral, majd hozzá adom a joghurtot. Miután feloldódott a cukor belekeverem a sütőporos lisztet. Szilikon formában sütöm, 170 fokon 25 percet.
Amíg sül, addig elkészítem a szirupot. A gyümölcslébe belekeverem a cukrot és addig forralom, amíg sűrű, szörp sűrűségű folyadékot kapok.
A szirupot a forró muffinra öntöm és csak akkor veszem ki a formából, amikor langyosra hül.
fél citrom,


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése