2011. szeptember 18., vasárnap

Szilvás Mascarpone-s

Ennek a muffinnak, jobban mondva csészés sütinek (cupcake) nincs különösebb története. Csupán annyi, hogy volt itthon már egy ideje szilva és vettem egy kis Mascarpone-t. Aztán úgy gondoltam jó lesz a kettő együtt. És jó lett. :-)
Apropó: a muffin és a cupcake közt csupán annyi a különbség, hogy a cupcake-en van krém.



Hozzávalók:
(nekem két 12 darabos adag lett belőle)

12 dkg vaj vagy margarin,
25 dkg cukor,
1 csipet só,
2 tojás,
1 csomag vaníliás cukor,
1 kis doboz natúr joghurt,
1 dl tej,
1 teáskanál őrölt fahéj,
30 dkg liszt,
1 csomag sütőpor,
darabolt, magozott szilva ízlés szerinti mennyiségben.

Krémhez valók:
egy marék szilva,
1 dl tejszínhab,
egy kis doboz Mascarpone,
cukor és fahéj ízlés szerint.

Elkészítés:

a megolvasztott vajba belekeverem a cukrot, majd a vaníliáscukrot, a joghurtot, tojást, sót és fahéjat. Miután jól összekevertem hozzá adom a lisztet és a sütőport, levgégül a szilvát. A formában 25 percig 160 fokon sütöm.
A krémhez először összeturmixolom a szilvát, majd leszűröm a héja miatt. Eztuán belekeverem a cukrot és fahéjat, majd óvatosan beleforgatom a tejszínhabot.

Miután kicsit kihűlt a süti, habnyomó zsákból a tetejére biggyesztettem a krémet. Ám habzsák híjján rákenni is lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése